Pengenalan Image Map

Followers

Sunday, March 18, 2012

PSV-Celupan

Assalamualaikum....

Hai kawan-kawan ....sihat ke...?
Harap2 semuanya sihat....Haaa...? ada yg tak sihat...aduhai siannye..
Kalo tak sihat cepat-cepat pi klinik ..jgn biarkan badan lemah dan tak sihat...
Skarang ni cuaca tak menentu kan...kejap panas..kejap hujan....
Badan pun jd tak tahan dengan perubahan cuaca yang tak menentu ni kan...

Ok....kali ini saya nak kongsi ngan anda tentang salah satu elemen seni iaitu CELUPAN...saya dah buat Celupan ni kat kelas...tapi saya tak puas hati dengan hasil yang saya dapat....hasilnye tak menarik seperti hasil yang diperolehi oleh kawan-kawan yang lain seperti Kak Aida yang dilihat seorang yang ada bakat seni...setiap sentuhan pertamanya memang menarik nan membuatkan ramai kawan-kawan lain akan berkata "waaaa..cantiknye"....Syabas Kak Aida..!!...

ok...macam mana nak buat celupan...? ok..bahan2 yang diperlukan ialah tisu (saiz besar), pewarna (saya guna pewarna makanan), air dan getah. Mula2....lipat-lipatkan tisu mengikut cita rasa sendiri....kemudian ikatkan dengan getah tuk buat beberapa bahagian....










kemudian bancuhkan pewarna td dengan air....dan celupkan tisu yang telah dilipat dan diikat td...








Selepas itu jemurkan...setelah kering...guntingakan ikatan getah dan buka lipatan tisu tadi perlahan-lahan.....tgk lah hasilnya....

















No comments:

Post a Comment